Propunerea APIVS 26 mai 2011


Valorificarea culturii gastronomice traditionale din judetul Sibiu
„Târg de ţară in Dumbrava Sibiului”

 Considerente generale:

  1. Este nevoie de un spatiu permanent destinat micilor producatori traditionali ( atat in Muzeul satului si in alte locatii din judet).
  2. „Targul de tara” pus la dispozitia producatorilor traditionali si adresat populatiei orientate spre un consum sanatos trebuie sa fie un concept mai amplu si nu doar un pavilion care apara targovetii de ploaie.
  3. Conceptul trebuie sa fie viu, animat de o structura care sa propuna, pe langa expunerea si vanzarea produselor, reuniuni ale producatorilor, dezbateri cu comerciantii si consumatorii, perfectionari, schimb de experienta etc. Conceptul trebuie prezentat cu ocazia forumurilor, seminariilor, colocviilor pentru a adduce vizitatori. Trebuie construita o identitate vizuala.
  4. Este necesara sprijinirea producatorilor pentru crearea unor asociatii reprezentative pentru toate zonele din judet cu o identitate culturala bine definita. In acest scop trebuie realizat un plan de comunicare si de sprijin pentru toate zonele din judet, asa cum s-a facut pentru Marginime. O data cu programul LEADER se va dezvolta „patriotismul local”. Nu trebuie uitat ca fiecare teritoriu si-a propus in planul de dezvoltare promivarea identitatii, a produselor traditionale si a potentialului turistic.
  5. APIVS doreste sa fie partener in acest edificiu data fiind vocatia sa de centru de resurse pentru dezvoltare rurala si de organizatie suport pentru mediu asociativ. Cooperarea cu Franta si Polonia in domeniul dezvoltarii agricole si rurale este o oportunitate pentru schimburile de experienta si proiecte europene comune.
  6. Pentru ca acest concept sa fie viu si sa se dezvolte trebuie proiectat si gestionat de un grup ( comitet de coordonare, consortiu, grup de pilotaj etc.) compus din mai multe structuri interesate.  Un astfel de parteneriat public-privat este foarte agreat de partenerii francezi din cooperarea descentralizata (Consiliul general Ille et Vilaine, Camera de agricultura etc) si justifica pe deplin o cofinantare publica, atat franceza cat si romana.

Conceptul propus de APIVS:

  1. Functionare  pe baza unei conventii intre parti, cu specificarea rolului si aportului si beneficiului fiecareia.  Trebuie desemnata o unitate de sprijin, structura cu personalitate juridica, care poate asigura o misiune executiva: asigura logistica si secretariatul, face achizitii si plati in numele membrilor si in interesul proiectului, organizeaza intalniri, face rapoarte, se ocupa de identitatea vizuala (website, brosuri, pliante etc) si altele.
  2. Membriii grupului de coordonare : CJS prin Muzeul tehnicii populare; Asociatia  producatorilor  traditionali MS si altele de acest fel; DAJ prin serviciul de omologare a produselor traditionale; AJTS; APIVS

Scopul structurarii :

Coordonarea iniţiativelor de valorizare a produselor si mestesugurilor traditionale din judetul Sibiu

Obiective :

  1. Crearea unei piete pentru desfacerea produselor de catre micii producatori traditionali din judetul Sibiu
  2. Sprijinirea tehnica, logistica si informationala a proiectelor de valorizare a produselor si mestesugurilo traditionale
  3. Acordarea de asistenta pentru infiintarea si dezvoltarea asociatiilor de producatori traditionali
  4. Organizarea de schimburi de experienta a producatorilor din judetul Sibiu cu cei din tara si din alte tari europene.
  5. Promovarea educatiei permanente privind economia de proximitate si etica consumului.
  6. Atragerea de finantari locale, judetene, nationale si europene pentru promovarea produselor traditionale
  7. Reprezentarea micilor producatori traditionali in retele si parteneriate nationale si europene
  8. Dezvoltarea turismului si a unei culturi gastronomice a judetului Sibiu

Actiuni imediate :

  1. Amenajarea si dotarea unui spatiu din muzeul tehnicii populare in vederea organizarii unui targ  al produselor traditionle (spatii de desfacere, ateliere de productie, zone de intalniri si discutii, zone de servit masa,  etc.)
  2. Identificarea micilor producatori din judet si sprijinirea lor pentru a-si certifica produsele.
  3. Organizarea saptamanala a targului de tara in spatiul special amenajat
  4. Crearea unei identitati vizuale a conceptului (logo, slogan, website etc.)
  5. Promovarea conceptului in mediul turistic si al consumatorilor urbani

 

înapoi / sus

 
Creat de APIVS
Blowjob